Jeżeli są pieniądze, to ulice trzeba remontować

20 Kwiecień 2013
- Będzie trochę kłopotów, ale trzeba brać pieniądze i budować drogi w mieście – mówi Paweł Urbański, dyrektor Departamentu Inwestycji Miejskich i Zarządzania Drogami.

- Ciężko będzie się jeździć w wakacje po Zielonej Górze? Batorego, rondo PCK, Trasa Północna, łącznik Jędrzychowa z ul. Wrocławską i wyjazd z miasta w kierunku Zatonia. Sporo się będzie działo.
Paweł Urbański: - Łatwo nie będzie. Zawsze jest tak, że jak prowadzimy prace remontowe, to natychmiast pojawiają się problemy w ruchu. Przecież naprawiamy drogi, które są zniszczone, bo jeździ po nich bardzo dużo samochodów. To nie są boczne, nieuczęszczane ulice. Są miasta, gdzie w takiej sytuacji np. zamyka się skrzyżowanie. My tego nie robimy, bo Zielona Góra jest bardzo gęsto zabudowana i nie ma takich możliwości. Mieszkańcy nie godzą się na zamykanie ulic a alternatywnych tras nie ma wiele.

- Najważniejsze inwestycje grupują się w jednej części miasta. Myślę o rondzie PCK, ul. Batorego i Trasie Północnej.
- Pewnie lepiej by było, gdyby nie były blisko siebie, ale trzeba brać pieniądze z zewnątrz wtedy, kiedy można je dostać i trzeba działać. O fundusze na Trasę Północną staramy się od kilku lat. Teraz je mamy i nie ma co narzekać. Po zakończeniu prac kierowcy będą zadowoleni. W dodatku prace prowadzone na tych ulicach nie będą mocno oddziaływały na siebie.

- Czy można tak zorganizować pracę, by utrudnienia się nie sumowały?
- Przebudowa ronda PCK nie będzie miała wielkiego wpływu na Trasę Północną. Bardziej remont ul. Batorego. To trudne przedsięwzięcie, bo to wąska ulica. Tu zakładamy, że pod koniec wakacji – na początku września, będzie gotowe rondo na skrzyżowaniu ul. Batorego i Energetyków. To ułatwi ruch. Natomiast jeśli chodzi o Trasę Północną, tam prace nie rozpoczną się od razu na całej długości. Trzeba wykonać np. zjazdy z jednego pasa na drugi, pasy włączenie się do ruchu. Można to tak zorganizować, że naturalne utrudnienia nie będą sumować kłopotów.

- Najłatwiej będzie zbudować łącznik Jędrzychowa z ul. Wrocławską.
- Tak, bo to droga budowana w lesie. Nie ma żadnych kolizji, nie tamujemy ruchu, tylko trzeba się będzie wpiąć w ul. Wrocławską i zrobić wjazd od strony ul. Jagodowej. To kolejna arteria, po drodze przez Park Piastowski, całkowicie budowana od podstaw.

(tc)

Artykuły powiązane: 

Trasa Północna - co się na niej zmieni? Projekty

Nowa nawierzchnia, nowe rondo, prawoskręty i wjazd na teren Centrum rekreacyjno Sportowego - to się mieni na Trasie Północnej

Największa od lat inwestycja drogowa - 36 mln zł na przebudowę Trasy Północnej

Sukces! Mamy pieniądze na kapitalny remont Trasy Północnej. – To będzie chyba największa inwestycja drogowa w województwie, realizowana przez samorząd – cieszy się prezydent Janusz Kubicki. Co najważniejsze, miasto będzie to kosztować niewiele – tylko 5,4 mln zł.

W tym roku miliony pójdą na drogi

Na pięć największych tegorocznych inwestycji drogowych, wartych ok. 60 mln zł, miasto uzyskało z zewnątrz ok. 40 mln zł. Zdecydowana większość z nich to środki centralne. Tylko przebudowa ronda PCK w całości finansowana jest z budżetu miasta