Jeżeli są pieniądze, to ulice trzeba remontować
- Ciężko będzie się jeździć w wakacje po Zielonej Górze? Batorego, rondo PCK, Trasa Północna, łącznik Jędrzychowa z ul. Wrocławską i wyjazd z miasta w kierunku Zatonia. Sporo się będzie działo.
Paweł Urbański: - Łatwo nie będzie. Zawsze jest tak, że jak prowadzimy prace remontowe, to natychmiast pojawiają się problemy w ruchu. Przecież naprawiamy drogi, które są zniszczone, bo jeździ po nich bardzo dużo samochodów. To nie są boczne, nieuczęszczane ulice. Są miasta, gdzie w takiej sytuacji np. zamyka się skrzyżowanie. My tego nie robimy, bo Zielona Góra jest bardzo gęsto zabudowana i nie ma takich możliwości. Mieszkańcy nie godzą się na zamykanie ulic a alternatywnych tras nie ma wiele.
- Najważniejsze inwestycje grupują się w jednej części miasta. Myślę o rondzie PCK, ul. Batorego i Trasie Północnej.
- Pewnie lepiej by było, gdyby nie były blisko siebie, ale trzeba brać pieniądze z zewnątrz wtedy, kiedy można je dostać i trzeba działać. O fundusze na Trasę Północną staramy się od kilku lat. Teraz je mamy i nie ma co narzekać. Po zakończeniu prac kierowcy będą zadowoleni. W dodatku prace prowadzone na tych ulicach nie będą mocno oddziaływały na siebie.
- Czy można tak zorganizować pracę, by utrudnienia się nie sumowały?
- Przebudowa ronda PCK nie będzie miała wielkiego wpływu na Trasę Północną. Bardziej remont ul. Batorego. To trudne przedsięwzięcie, bo to wąska ulica. Tu zakładamy, że pod koniec wakacji – na początku września, będzie gotowe rondo na skrzyżowaniu ul. Batorego i Energetyków. To ułatwi ruch. Natomiast jeśli chodzi o Trasę Północną, tam prace nie rozpoczną się od razu na całej długości. Trzeba wykonać np. zjazdy z jednego pasa na drugi, pasy włączenie się do ruchu. Można to tak zorganizować, że naturalne utrudnienia nie będą sumować kłopotów.
- Najłatwiej będzie zbudować łącznik Jędrzychowa z ul. Wrocławską.
- Tak, bo to droga budowana w lesie. Nie ma żadnych kolizji, nie tamujemy ruchu, tylko trzeba się będzie wpiąć w ul. Wrocławską i zrobić wjazd od strony ul. Jagodowej. To kolejna arteria, po drodze przez Park Piastowski, całkowicie budowana od podstaw.
(tc)