Skrzyżowanie do przebudowy
Wykonawca musi opracować koncepcję projektową geometrii przebudowy skrzyżowania i uwzględnić wydzielenie dodatkowego pasa ruchu dla lewoskrętu - z ul. Batorego w ul. Zamoyskiego oraz dodatkowego pasa ruchu dla skręcających w prawo - z ul. Batorego w Rzeźniczaka. Planowana jest likwidacja przejścia przez ul. Batorego (bliżej centrum miasta, jadąc od ul. Energetyków), wydzielenie dodatkowego pasa ruchu na ul. Rzeźniczaka dla jazdy na wprost i w prawo a także likwidacja wyjazdu z parkingu do ul. Rzeźniczaka.
Jak tłumaczy Krzysztof Staniszewski, zastępca dyrektora Departamentu Zarządzania Drogami w magistracie, wykonawca opracuje trzy warianty działania sygnalizacji świetlnej, a także wykona pomiar ruchu na skrzyżowaniu, w ciągu dwóch dni roboczych, przez 16 godzin, od 6.00 do 22.00.
Firma Jaros Inżynieria Ruchu opracuje też dla wybranego przez miasto wariantu pięć programów działania sygnalizacji m.in. dla godziny szczytu porannego i południowego oraz wieczornego i nocnego.
- Projekt geometrii przebudowy skrzyżowania i program sygnalizacji świetlnej będziemy mieli gotowy na początku maja - dodaje K. Staniszewski. - I wtedy wyłonimy wykonawcę projektu budowlanego. Do końca roku chcemy podpisać umowę z wykonawcą i uzyskać pozwolenie na budowę. Prace mogłyby rozpocząć się jeszcze w tym roku i zakończyć wiosną 2022 r.
(rk)