Na zakupy do parku handlowego

18 Styczeń 2021
Park handlowy Stop Shop powstanie na os. Pomorskim. Ruszyły przygotowania do budowy. Na potrzeby inwestycji zostanie poszerzona Szosa Kisielińska.

Firma Immofinanz otrzymała pozwolenie na budowę i już przygotowuje działkę pod pierwsze prace. Zielonogórski Stop Shop to 11. w Polsce inwestycja marki. Pod wynajem dostępnych będzie ponad 6.600 mkw., na których rozmieszczonych zostanie 14 krajowych i międzynarodowych sklepów oraz oferta rozrywkowa. Działka, na której powstanie nowa galeria sąsiaduje z supermarketem Intermarche. - Robiąc zakupy w parku handlowym, ludzie mają większe poczucie bezpieczeństwa, głównie ze względu na brak części wspólnych oraz bezpośredni dostęp do sklepów z parkingu – zapewnia Magdalena Kowalewska, country manager operations Poland Immofinanz.

Dla klientów przygotowanych zostanie ok. 160 miejsc parkingowych. Obiekt powstanie w pobliżu ronda Orląt Lwowskich, bezpośrednio przy Szosie Kisielińskiej. Dojazd do parku handlowego będzie możliwy także z ul. Kętrzyńskiej, która łączy wschodnią część Zielonej Góry z drogą ekspresową S3. W związku z budową parku handlowego, zostanie poszerzona Szosa Kisielińska oraz powstaną prawoskręty, które ułatwią ruch w tej części miasta (patrz ramka).

W Polsce istnieje już kilka parków handlowych marki, w województwie lubuskim jest jeden – w Żarach. Wśród swoich najemców Stop Shop wymienia takie firmy i marki jak Deichmann, Kik, Empik, Media Expert, Neonet, Jysk, H&M, Hebe, Rossmann, Auchan, CCC, Pepco. Czy któryś z tych sklepów odwiedzimy na os. Pomorskim? - Już teraz prowadzimy zaawansowane rozmowy z przyszłymi najemcami. Wkrótce będziemy mogli poinformować, które marki otworzą swoje sklepy w naszym najnowszym parku handlowym – mówi M. Kowalewska.

Otwarcie sklepów pod szyldem Stop Shop planowane jest na przełomie 2021/2022 r.

(ap)

 

Przebudowa Szosy Kisielińskiej

Szosa Kisielińska zostanie rozbudowana na wysokości os. Pomorskiego przed stacją benzynową Orlenu (jadąc w stronę Starego Kisielina). Droga zyska dwa dodatkowe pasy ruchu do ronda Orląt Lwowskich, przy piekarni Mikulewicza. Po zmianach ruchliwa trasa będzie miała po dwa pasy ruchu w każdym kierunku jazdy. Na tym odcinku do wymiany jest krzywy chodnik, powstanie też ścieżka pieszo-rowerowa. Rondo z kolei zyska dwa prawoskręty: z ulicy Kętrzyńskiej (łącznik os. Pomorskiego z S3) w Szosę Kisielińską oraz ze Starego Kisielina w stronę drogi S3 i Trasy Północnej.

- Inwestycja po stronie miasta zamknie się kwocie 2,5 mln zł – mówi Krzysztof Staniszewski, zastępca dyrektora Departamentu Zarządzania Drogami w magistracie. - Dołoży się do niej właściciel galerii. Przebudowany zostanie również istniejący zjazd na wysokości marketu Intermarche i planowanej galerii Stop Shop.

Rozpoczęcie przebudowy drogi planowane jest drugi kwartał 2021 r. i ma potrwać do końca września.

(rk)