Miasto remontuje swoje ulice i drogi w gminie
- Na najbliższy wtorek zaplanowane jest otwarcie ofert. Inwestycja podzielona jest na dwa fragmenty. Pierwszy, to odcinek ul. Kożuchowskiej, pomiędzy ul. Sienkiewicza i Botaniczną. Drugi, to szosa w kierunku Kożuchowa, od rogatek miasta do skrzyżowania z drogą Ochla-Drzonków – zapowiada Paweł Urbański, dyrektor Departamentu Inwestycji Miejskich i Zarządzania Drogami.
Skąd ten pomysł? Z oszczędności! Dosłownie… Chodzi o wcześniejszą gruntowną przebudowę ul. Jędrzychowskiej współfinansowanej z Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego. Mimo kłopotów z firmą San-Bud, którą prezydent wyrzucił z placu budowy, oraz opóźnień, na jej przebudowę wydano mniej pieniędzy niż zakładał pierwotny kosztorys.
- Porozumieliśmy się z panią marszałek, że te oszczędności wykorzystamy na zmodernizowanie kolejnych dróg będących przedłużeniem ul. Jędrzychowskiej – tłumaczy wiceprezydent Krzysztof Kaliszuk. – Stąd z jednej strony zrobimy fragment ulicy w mieście, a z drugiej fragment drogi wojewódzkiej będącej w gestii Zarządu Dróg Wojewódzkich. Dzięki temu cała droga do Kożuchowa będzie zmodernizowana. Inwestorem będzie miasto.
Czy to dobry interes, by miasto budowało drogi w gminie?
- Tak! – zdecydowanie odpowiada wiceprezydent Kaliszuk. – To będzie inwestycja również współfinansowana ze środków LRPO, które pokryją 70 proc. kosztów. Resztę wyłoży miasto.
O jak dużą kwotę chodzi? Tego dowiemy się po otwarciu ofert. Kosztorys inwestorski mówi o ok. 6 mln zł. W przetargu zazwyczaj ceny są niższe.
Co zostanie wykonane za te pieniądze?
* W MIEŚCIE Zniknie ostatni fragment brukowanej ulicy. W zeszłym roku wyremontowano fragment ul. Sikorskiego, od al. Konstytucji 3 Maja do skrzyżowania z ul. Sienkiewicza. Teraz przyjdzie czas na kolejny fragment (ok. 500 metrów) od skrzyżowania z ul. Sienkiewicza do skrzyżowania z ul. Botaniczną. – Zostanie wymieniona nawierzchnia, przebudowana kanalizacja i wymieniona istniejąca sygnalizacja świetlna – wylicza dyrektor Urbański. – Asfalt zastąpi kostkę brukową, którą wykorzystamy do budowy zatoczek autobusowych oraz rond.
* ZA MIASTEM Fragment od rogatek miasta do skrzyżowania z drogą Drzonków-Ochla liczy niespełna 3 km. – Położymy nowy dywanik asfaltowy, pobocze zostanie utwardzone destruktem – dodaje dyrektor Urbański. – W przyszłości na skrzyżowaniu powstanie rondo.
Takie plany ma Zarząd Dróg Wojewódzkich, który ogłosił przetarg na wykonanie projektu ronda. – Myślę, że możliwe jest, by rondo powstało w 2014 r. – uważa wiceprezydent Kaliszuk, który prowadzi również rozmowy w sprawie budowy ronda pomiędzy Zieloną Górą a Raculą.
Otwarcie ofert przetargowych we wtorek. Prace prawdopodobnie rozpoczną się w maju i zakończą pod koniec października.
(tc)