Autobusy: taniej i więcej
W piątek w ratuszu MZK zaprezentowało jak zmieni się rozkład jazdy po 1 stycznia 2015 r. Autobusów będzie więcej. Już teraz są tańsze na liniach podmiejskich, bo miasto obniżyło ich cenę od 1 września. To wynik połączenia miasta z gminą.
- To przyjemność pracować dla państwa. W całej Polsce wciąż ogranicza się wielkość przewozów komunikacją miejską. W Zielonej Górze jest inaczej, autobusów będzie więcej – mówił Marcin Gromadzki z firmy PTC Public Transport Consulting, który przygotował założenia nowego rozkładu jazdy.
- Wybraliśmy wariant zwiększający ilość tzw. wozokilometrów o 18 proc. To znaczy, że po 1 stycznia 2015 r. autobusy MZK przejadą o prawie 1/5 kilometrów więc ej. Część tego wzrostu to wynik wydłużenia tras autobusów podmiejskich, które teraz kończą jazdę przy dworcu PKP a będą jeździć dalej na duże miejskie osiedla np. z Przylepu na os. Pomorskie. Zwiększy się też liczba autobusów. W godzinach szczytu na liniach podmiejskich autobusy będą jeździć co pół godziny – tłumaczył M. Gromadzki.
Z tego powodu inaczej będą jeździć miejskie linie. Np. autobusy na linii nr 8 teraz odjeżdżają co 10 minut, po zmianach będą jeździć co 15 minut. – Pasażerowie na tym nie stracą, bo w zamian pojawią się np. autobusy linii nr 19, które będą jeździć naprzemiennie z ósemka – tłumaczył M. Gromadzki.
- Mam nadzieję, że uda nam się to wszystko zrealizować – komentował prezydent Janusz Kubicki. – Oferta ta wpisuje się w projekt przejścia w Zielonej Górze na autobusy elektryczne. Poza tym przy ulicy Bema, w 2016 roku ma powstać Centrum Przesiadkowe połączone z dworcem PKP. Węzeł ten pozwoli nam na przechodzenie tzw. „suchą stopą” od przystanku MZK na perony i odwrotnie. Jest to koncepcja za prawie 18 milionów.
Nowy rozkład jazdy będzie obowiązywał od 1 stycznia 2015 r.
(ed, tc)