Zielona Strzała do poprawki
Dzięki tym przedsięwzięciom rowerzyści będą przemieszczać się przez najbardziej ruchliwe sektory miasta dużo bezpieczniej, bo bez kontaktu z kierowcami aut. Będą też mogli przycisnąć pedały i pognać dużo szybciej, bo Zielona Strzała to równa nawierzchnia oraz prosta i szeroka droga, bez ostrych zakrętów. Jest tylko jeden warunek, że będą musieli uważać na pieszych, bo z myślą o nich powstały ławeczki na poboczu Zielonej Strzały.
Pierwszy fragment rowerostrady oddano do użytku ponad rok temu. Budowała go firma San-Bud, która w ub. r. znalazła się w upadłości. – Inwestycja została odebrana, ale został zgłoszony szereg usterek – mówi Paweł Urbański, dyrektor Departamentu Inwestycji i Zarządzania Drogami w urzędzie miasta.
Usterki dotyczyły zwłaszcza nawierzchni trasy oraz chodników. Wykonawca miał wyznaczone terminy na ich usunięcie. – Niestety, firma nie wywiązała się z tego obowiązku, powoływała za to swoich ekspertów do oceny zasadności zgłoszonych usterek –tłumaczy P. Urbański. – Rozpisaliśmy więc przetarg na wykonanie tych poprawek.
Przetarg wygrała firma Capri-Bit, która wiosną wymieni asfalt i wyprostuje krzywe chodniki za łączną sumę 160 tys. zł. – Nie są to pieniądze z budżetu miasta, tylko z gwarancji uzyskanych od ubezpieczyciela – podkreśla P. Urbański.
Ale to nie koniec działań na rzecz rowerowych zapaleńców. Również wiosną ma ruszyć największa i najkosztowniejsza inwestycja zgłoszona w ramach tegorocznego Budżetu Obywatelskiego: budowa drugiego odcinka Zielonej Strzały od ul. Ogrodowej do Browarnej, za sumę 1,4 mln zł. Prawie połowę z tej kwoty (ok. 600 tys. zł) pochłonie budowa kładki pieszo-rowerowej nad ul. Kożuchowską, w miejscu nasypu dawnej kolei (zbieg ulic Głowackiego, Fabrycznej i Piwnej).
Po zakończeniu tych inwestycji, cykliści będą mogli śmignąć rowerostradą od al. Wojska Polskiego aż do Jędrzychowa. Trasa będzie skomunikowana z siecią ścieżek rowerowych w mieście.