Problem zgłosisz przez aplikację w smartfonie
Przypomnijmy, że 1 lutego ruszyła internetowa platforma eUrząd. Zielonogórzanie dostali możliwość m.in. wygodnego uzyskania wypisu i wyrysu w studium miejscowym, złożenia wniosku o położeniu lokalu w strefie rewitalizacji czy też zrobienia opłat za nieruchomości.
Teraz mamy kolejną nowość - aplikację mobilną na smartfony TransparentneJST, która w wielowymiarowy sposób wspiera i ułatwia kontakt mieszkańców z magistratem. Jak dokładnie?
Awarie i usterki
Jedną z jej najważniejszych funkcji jest możliwość zgłoszenia usterek na terenie miasta. Jeżeli zobaczymy np. latarnię która nie świeci, uszkodzony parkomat, to możemy zrobić zdjęcie, a później załączyć fotografię wraz z krótkim opisem i lokalizacją w specjalnym panelu aplikacji TransparentneJST. Nasze uwagi zostaną przekazane do urzędu miasta, a my będziemy mogli na bieżąco śledzić status zgłoszenia. Obecnie w aplikacji dostępne są podstawowe kategorie zgłoszeń, w zależności od potrzeb zielonogórzan będą rozszerzane o nowe.
- Musimy pamiętać, że miejskie służby nie wszędzie są obecne w danym momencie, nie każdy problem jest dla nas od razu widoczny. Dlatego, aby wsłuchać się w głosy zielonogórzan, przyśpieszyć i ułatwić kontakty z magistratem, stworzyliśmy aplikację, która w wygodny dla wszystkich sposób będzie wskazywała miejsca, awarie i usterki, na które należy zwrócić uwagę - wyjaśnia wiceprezydent Dariusz Lesicki. - Dziś niemal każdy posiada smartfona, dlatego jestem przekonany, że dzięki temu systemowi, jako mieszkańcy, skorzystamy wszyscy.
Ogłoszenia i konsultacje
Nie mniej ważnym elementem TransparentneJST jest otrzymywanie na bieżąco informacji z urzędu miasta, np. o zbliżających się wydarzeniach, remontach czy alertach pogodowych. Co ważne, każdy użytkownik otrzyma możliwość przeglądania ich w aplikacji według podziału na kategorie.
Magistrat regularnie prowadzi też konsultacje społeczne, które dotyczą m.in. inwestycji czy zmian w planach miejscowych. I w tym przypadku ujawniają się zalety nowej aplikacji. Teraz każdy mieszkaniec za pomocą TransparentneJST będzie mógł wypełniać ankiety dotyczące danej sprawy, otrzymywać powiadomienia o planowanych konsultacjach, o ich rozpoczęciu, a także o publikacji wyników.
Zagłębie IT
- Niewątpliwie jest to kolejna cegiełka w budowie cyfrowej tożsamości miasta - zaznacza D. Lesicki. - Zielona Góra już teraz postrzegana jest jako lider innowacyjności, m.in. w takich obszarach jak elektromobilność. Nie zapominajmy jednak, że jesteśmy również zagłębiem IT, możemy pochwalić się takimi firmami jak GAMP, Streamsoft, ADB a także wschodzącym Codetain. Jestem przekonany, że przy udziale lokalnych przedsiębiorców z czasem uda nam się rozszerzyć i udoskonalić miejskie cyfrowe usługi.
Darmową aplikację można pobrać ze sklepów Google Play i App Store. Jej poszczególne opcje są również dostępne w wersjach przeglądarkowych: zgłoszenia problemów i miejskie ogłoszenia na stronie zielonagora.wkontakciejst.pl. Z kolei konsultacje społeczne znajdziemy na stronie zielonagora.konsultacjejst.pl. Pełną instrukcję obsługi TransparentneJST znajdziemy na stronie www. zielona-gora.pl.
(md)