Mazurskie z nową pętlą
Inwestycją na os. Mazurskim zajmie się Diament - zielonogórski oddział firmy Exalo Drilling. - Zależy nam na tym, aby zwiększyć dostępność komunikacji miejskiej i ilość autobusów elektrycznych w Zielonej Górze - mówił podczas konferencji w środę prezydent Janusz Kubicki. - Jesteśmy liderem w transporcie przyjaznym dla środowiska.
Jak poinformował Robert Karwacki, dyrektor MZK, pętla będzie zlokalizowana w miejscu dawnej betoniarni, w pobliżu wiaduktu, który łączy Pomorskie z drogą S3.
- Mamy spore doświadczenie w budowie pętli autobusowych, tym razem też damy radę - zapewniał Sylwester Janyszko, dyrektor zielonogórskiego oddziału Exalo.
Wartość zamówienia to 7 mln 758 tys. zł. Projekt przewiduje też budowę brakującego odcinka ulicy Giżyckiej, która poprowadzi do nowej pętli. Firma zrealizuje zadanie w formule „Zaprojektuj i wybuduj”. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, pętla będzie gotowa w czerwcu 2023 r.
Cały projekt pn. Elektryfikacja Linii Komunikacji Miejskiej w Zielonej Górze kosztuje ok. 49 mln 225 tys. zł, z czego UE daje 30 mln 299 tys. zł, resztę dołoży miasto. Zadanie jest współfinansowane z budżetu Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Składa się na niego: pętla na Mazurskim, rozbudowa infrastruktury do ładowania autobusów miejskich na pętlach przy ul. Zawadzkiego „Zośki” i Wrocławskiej oraz nowa stacja do ładowania elektryków przy zajezdni przy ul. Chemicznej. Miejski przewoźnik zainwestuje też w nowy tabor i zakupi 12 pojazdów elektrycznych: osiem niskopodłogowych - pomieszczą 80 pasażerów i cztery przegubowce - te przewiozą 122 osoby.
(rk)