Kolejne ścieżki po wakacjach

3 Lipiec 2020
Zielona Góra wypełnia białe plamy w systemie ścieżek rowerowych. W miniony poniedziałek prezydent Janusz Kubicki podpisał umowy na budowę nowych tras na łączną kwotę blisko 1,7 mln zł.

Pierwsza z tras będzie łącznikiem pomiędzy ścieżką na osiedlu mieszkaniowym przy ul. Emilii Plater a Zieloną Strzałą. Wybudowane zostanie wyniesione skrzyżowanie ul. Emilii Plater z ul. Kożuchowską. Dzięki tej inwestycji zostaną załatane „białe plamy” na trasie Zielonej Strzały. – Mieszkańcy bardzo lubią tę rowerową trasę. Jest przez nich często uczęszczana. Tym bardziej cieszę się, że powstanie ten fragment. Dziury w systemie ścieżek trzeba wreszcie załatać. Dzięki temu fragmentowi już niedługo będziemy mogli dojechać Zieloną Strzałą praktycznie do Zatonia – powiedział J. Kubicki na konferencji prasowej, podczas której podpisane zostały umowy.

Ścieżka rowerowa będzie dwukierunkowa, będą mogli z niej również korzystać piesi. Koszt realizacji to prawie 400 tys. zł, a termin wykonania to 100 dni od dnia podpisania umowy.

Druga inwestycja obejmuje budowę ścieżek rowerowych przy ul. Poznańskiej wraz z przebudową skrzyżowania ulic: Trasa Północna – Sulechowska – Poznańska. Jest też dobra informacja dla kierowców. Zostanie wykonany dodatkowy pas ruchu relacji Trasa Północna – ul. Sulechowska, który ułatwi wjazd do centrum miasta.

– Będziemy ingerować w rondo, dlatego czekaliśmy z rozpoczęciem budowy do zakończenia prac przy wiadukcie na ul. Batorego, żeby nie powodować dodatkowych utrudnień dla kierowców. Nie chcieliśmy, żeby zablokowane były dwa znaczące wjazdy do miasta. Jednak w przypadku prac przy rondzie Rady Europy utrudnienia powinny być znikome – tłumaczył prezydent.

W ramach zadania zostanie wykonana droga dla pieszych i rowerów przy ul. Poznańskiej na odcinku od ronda Rady Europy do istniejących już odcinków dróg rowerowych o nawierzchni bitumicznej w Chynowie. Tym samym zniknie dziura w systemie dróg rowerowych w relacji centrum – północ (Cigacice). Inwestycja powinna zostać zakończona w ciągu czterech miesięcy, a jej koszt to 1,3 mln zł.

Wykonawcą obu zadań jest Przedsiębiorstwo Budownictwa Drogowego z siedzibą w Głogowie. – Mamy już doświadczenie w budowie ścieżek. Jesteśmy firmą z tradycjami. Wykonaliśmy m. in. chyba najdłuższą ścieżkę w województwie lubuskim na zlecenie starostwa nowosolskiego: 42 km na zamkniętej linii kolejowej relacji Wolsztyn-Żagań – chwalił się Ksawery Kossowski, prezes zarządu firmy. Dodał również, że prace w obu lokalizacjach rozpoczną się w przeciągu dwóch tygodni.

- System ścieżek w mieście jest coraz bardziej spójny i bezpieczny, przyjazny dla mieszkańców. Nikogo nie trzeba już namawiać do korzystania z rowerów – zakończył J. Kubicki.

(ap)