Perła Turystyczna za Winobranie i Park Książęcy
Lubuskie Perły Turystyczne - konkurs na najlepszy produkt turystyczny w województwie - od lat organizowany jest przez Lubuską Regionalną Organizację Turystyczną „LOTUR”, przy współpracy z Polską Organizacją Turystyczną. Laureaci są później nominowani do konkursu centralnego, gdzie mogą otrzymać tzw. Certyfikaty POT. - Certyfikat jest najważniejszą nagrodą w branży turystycznej w Polsce. Stanowi doskonałą rekomendację oraz gwarancję usług na najwyższym poziomie. Wzmacnia też markę produktu –-podkreśla Jadwiga Błoch, prezeska „LOTUR”.
W tym roku jury doceniło Winobranie z Winobusami, które otrzymało perłę, zajmując drugie miejsce w klasyfikacji. - Jestem dumny, że dostrzeżono i nagrodzono nasze starania - podkreśla Zdzisław Strach, prezes Centrum Biznesu, jednego z organizatorów święta Zielonej Góry. - Według naszych historycznych ustaleń była to 170. edycja Winobrania. I myślę, że bardzo udana. Potwierdzają to obserwacje oraz opinie, które do nas docierają, ale też liczby. Przez dziewięć dni przez miasto mogło się przewinąć około 700 tys. osób. Mamy również olbrzymią liczbę wejść na stronę oraz media społecznościowe Winobrania.
Prezes Strach zastanawia się już nad obliczem kolejnej edycji święta. - Na razie mogę zdradzić, że liczba domków winiarskich będzie większa niż 40 - dodaje.
Specjalną Lubuską Perłę Turystyczną otrzymał zrewitalizowany przez miasto Park Książęcy w Zatoniu. - To prestiżowa nagroda. Bardzo się cieszę, że nasz park odcisnął się taką pozytywną energią na mieszkańcach Zielonej Góry i na organizacjach, które profesjonalnie zajmują się turystyką - mówi Agnieszka Kochańska, miejska architekt zieleni oraz wiceprezeska Fundacji Ogrody Kultury. - To piękny teren, który zachwyca o każdej porze roku. Dzięki dotacji, jaką miasto zdobyło na kolejny etap rewitalizacji, będzie jeszcze piękniejszy. Zachęcam jednak do odwiedzenia go już dziś. Warto!
(md)