Zmiany nazw na trzech ulicach
1. I i II Urząd Skarbowy w Zielonej Górze:
Osoby fizyczne nie prowadzące działalności gospodarczej zgłaszają zmianę danych adresowych przy najbliższym kontakcie z Urzędem Skarbowym. Można także wypełnić zgłoszenie aktualizacyjne ZAP-3.
2. Zakład Ubezpieczeń Społecznych (ZUS):
Osoby pobierające świadczenia z ZUS powinny zgłosić zmianę danych adresowych poprzez wypełnienie i złożenie wniosku o zmianę danych, tj. formularz WZD-01 lub dowolnej formie pisemnej.
3. Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej (CEDIG):
1) przedsiębiorcy (osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą) wpisani do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) zobowiązani są złożyć wniosek CEIDG-1 o zmianę wpisu do CEIDG dot. adresu zamieszkania, adresu miejsca zameldowania, głównego miejsca wykonywanej działalności gospodarczej, adresu do doręczeń, dodatkowych miejsc wykonywania działalności gospodarczej, adresu miejsca przechowywania dokumentacji rachunkowej;
2) zgodnie obowiązującymi przepisami zmiana powinna być zgłoszona wyłącznie przez przedsiębiorcę lub pełnomocnika przedsiębiorcy w terminie 7 dni od dnia zmiany danych;
3) po złożeniu wniosku dane dotyczące zmiany adresu zostaną przekazane do ZUS/KRUS, Urzędu Skarbowego oraz Urzędu Statystycznego.
Więcej informacji można uzyskać w Departamencie Przedsiębiorczości i Działalności Gospodarczej Urzędu Miasta Zielona Góra, ul. Podgórna 22, Biuro Obsługi Interesanta stanowisko 3 i 4, tel.: 68 4 564 829 i 831.
4. Przedsiębiorcy wykonujący usługi transportu drogowego osób lub rzeczy:
Przedsiębiorcy wykonujący zarobkowy lub niezarobkowy transport drogowy osób lub rzeczy posiadający licencje, zezwolenia lub zaświadczenia będą musieli dokonać zmian w posiadanych dokumentach. Zmian tych należy dokonać w terminie 28 dni od dnia dokonania zmiany w ewidencji działalności gospodarczej lub Krajowym Rejestrze Sądowym.
Więcej informacji można uzyskać w Departamencie Przedsiębiorczości i Działalności Gospodarczej Urzędu Miasta Zielona Góra, ul. Podgórnej 22, pok. 312 (III piętro), tel.: 68 45 64 312.
5. Deklaracja w sprawie gospodarowania odpadami komunalnymi:
Nie ma konieczności składania zmiany deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi zarówno przez mieszkańców, jak i zarządców nieruchomości. Zmiany dokonane zostaną z urzędu.
Więcej informacji można uzyskać w Departamencie Przedsiębiorczości i Działalności Gospodarczej Urzędu Miasta Zielona Góra – w Biurze Gospodarki Odpadami, al. Zjednoczenia 110, tel. 68 451 55 01.
6. Informacja w sprawie podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego:
Nie ma konieczności składania informacji w sprawie podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego celem aktualizacji danych adresowych. Zmiany dokonane zostaną z urzędu.
Więcej informacji można uzyskać w Departamencie Finansowym- Biurze Podatków Lokalnych, ul. Podgórnej 22, pok.603-605 (VI piętro), tel.: 68 4 564 603-605.
7. Sprawy meldunkowe
Zmiany adresów w związku ze zmianą nazwy ulicy zostaną dokonane z urzędu.
Więcej informacji można uzyskać w Wydziale Spraw Obywatelskich, ul. Grottgera 7, pok. 28 tel.: 68 475 18 28.
8. Zmiany dokumentów:
1) dowody osobiste - posiadacz dowodu osobistego wydanego według starego wzoru, nie ma obowiązku wymiany dowodu na nowy, a nawet nie ma uprawnienia żądania jego wymiany w przypadku zmiany nazwy ulicy; nowe dowody nie posiadają już adresu zameldowania;
2) paszport - nie ma konieczności wymiany paszportów, gdyż paszport nie zawiera adresu właściciela;
3) dowody rejestracyjne i prawa jazdy - zmiana nazwy ulicy dokonana na podstawie tzw. ustawy dekomunizacyjnej nie ma wpływu na ważność dokumentów zawierających nazwę dotychczasową.
9. Tabliczki z numerem porządkowym zawierającym nazwę ulicy:
Właściciele nieruchomości ponoszą koszty wykonania nowych tabliczek bądź napisów na nieruchomości zgodnych z nową nazwą ulicy, które są obowiązani umieścić na nieruchomości w widocznym miejscu, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
10. Zmiana w ewidencji gruntów i budynków:
W odniesieniu do położenia nieruchomości, zostaną dokonane z urzędu.
11. Zmiana w księgach wieczystych:
Po wprowadzeniu zmian w ewidencji gruntów i budynków (z urzędu) wynikających ze zmiany adresu działki (położenia) o dokonanych zmianach z urzędu będą przekazywane zawiadomienie do Sądu Rejonowego – Wydział Ksiąg Wieczystych w Zielonej Górze.
12. Wymiana pieczątek firmowych, wizytówek itp.:
Mieszkańcy ulicy ponoszą koszty związane ze zmianą pieczątek osobistych lub firmowych, wizytówek, a także ewentualnych szyldów, banerów reklamowych i reklam.
13. Powiadomienia innych podmiotów i instytucji o zmianie danych:
Mieszkańcy powinni powiadomić o zmianie swoich indywidualnych danych inne instytucje świadczące dla nich usługi, m. in.: banki, dostawców energii elektrycznej, dostawców gazu, dostawców usług telekomunikacyjnych, telewizyjnych i internetowych, agencje ubezpieczeniowe, fundusze emerytalne, zakłady pracy, przychodnie lekarskie, szkoły, przedszkola.
14. Instytucje zawiadomione o zmianie przez urząd miasta:
Prezydent Miasta Zielona Góra powiadomił pisemnie o zmianie nazw ulic: Pierwszy Urząd Skarbowy w Zielonej Górze, Drugi Urząd Skarbowy w Zielonej Górze, Zakład Ubezpieczeń Społecznych w Zielonej Górze, Komunalny Zakład Gospodarczy w Zielonej Górze, Zakład Gospodarki Komunalnej spółka z o.o., Zakład Gospodarki Mieszkaniowej, Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego, Zielonogórskie Wodociągi i Kanalizacja spółka z o.o., Wojewódzką Stację Pogotowia Ratunkowego SP ZOZ Zielona Góra, Komendę Miejską Państwowej Straży Pożarnej, Pocztę Polską, Komendę Miejską Policji.
(um)