Ósemka chętnych do budowy łącznika z Jędrzychowem
- W tej chwili sprawdzamy, czy przedstawione nam dokumenty są prawidłowe – mówi Paweł Urbański, dyrektor Departamentu Inwestycji Miejskich i Zarządzania Drogami. – Zgłosiło się osiem firm.
Przypomnijmy: chodzi o budowaną od podstaw drogę, która ma połączyć ul. Jagodową na Jędrzychowie z ul. Wrocławską. To całkiem nowa droga o długości 1,8 km, budowana w lesie. Ma ułatwić wyjazd na trasę S3 mieszkańcom Jędrzychowa. Przy ul. Jagodowej powstanie rondo. W planach jest również budowa ronda na ul. Wrocławskiej, ale zostanie ono zrobione w drugim etapie. Na razie zostanie zbudowany normalny wyjazd, za pętlą autobusową, na szczycie wzniesienia przed Raculą.
Łącznik Wrocławskiej z Jędrzychowem to druga w mieście inwestycja drogowa współfinansowana w ramach tzw. schetynówek, gdzie dofinansowanie może sięgnąć maksymalnie 3 mln zł. W ramach tego programu gruntownej modernizacji doczeka się ul. Batorego - od ul. Energetyków do Dworcowej.
Kto wykona łącznik Wrocławska-Jędrzychów? Prawdopodobnie firma Strabag, bo to ona zaoferowała najniższą cenę. - 5 mln 574 tys. zł – informuje dyrektor Urbański. - Najwyższą ceną zaoferowała firma Verdi – 7 mln 267 tys. zł. Jeszcze je sprawdzamy. Prace powinny ruszyć w maju i zakończyć się do końca października.
Strabag jest firmą dobrze znaną zielonogórzanom. To ona przebudowała ul. Podgórną i Szosę Kisielińską. Budowała również ul. ks. Michalskiego, czyli przebicie przez park Piastowski, które bardzo ułatwiło komunikację z Jędrzychowem.
(tc)