Wkręć się w Zieloną Górę!
W październiku Polsko-Niemieckie Centrum Promocji i Informacji Turystycznej zmieniło nazwę na Visit Zielona Góra. Stara nazwa była za długa i sprawiała problemy gościom, którzy odwiedzali miasto, a marka Visit obecna jest na całym świecie, m.in. w Oslo i Berlinie, w Polsce np. w Bydgoszczy i Gdańsku.
Nowe logo informacji turystycznej przygotowała zielonogórska firma Kingslayer Studio. Na znaku znalazły się miejskie barwy żółto-biało-zielone, są lekko rozjaśnione lub pociemnione (w zależności od wariantu). Na logo projektanci umieścili domek winiarski z 1818 r., jeden z najbardziej charakterystycznych obiektów w krajobrazie Zielonej Góry. Zagadkowy znak X z kolei symbolizuje miasto, do którego z wielu powodów warto przyjechać. – Staraliśmy się oddać ducha miasta - wyjaśnia projektant Michał Bassarab. – Znak i kolorystyka są nowoczesne, nawiązują do heraldyki.
Od środy miasto promuje się hasłem „Wkręć się w Zieloną Górę” – To chwytliwe i przystępne hasło, pasuje zarówno do turystyki rowerowej, do winiarstwa i wkręcania się w zielonogórski klimat – tłumaczy Hubert Małyszczyk, szef miejskiej turystyki.
Wkrótce zmieni się też strona internetowa informacji turystycznej. Ma mieć bardziej intuicyjną wyszukiwarkę i jeszcze więcej działów tematycznych, np. poświęcony spędzaniu wolnego czasu z rodziną. Strona będzie dostosowana do użytkowników smartfonów. Turyści zwykle na tym urządzeniu w pierwszej kolejności szukają wiadomości o Zielonej Górze. Nowy wizerunek jest potrzebny choćby dlatego, że informacji turystycznej zadań przybędzie. W drugiej połowie 2020 r. w Zatoniu rozpocznie działalność jej filia. W przygotowaniu są nowe materiały promocyjne.
(rk)