Fundusz Integracyjny: 3 mln zł dla sołectw rozdzielone
Przypomnijmy: Fundusz Integracyjny do oferta miasta dla gminy, przed połączniem obu samorządów, do którego miałoby dojść od 1 stycznia 2015 r.
- To swoisty fundusz przedakcesyjny, taki, jaki miała Polska przed wstąpieniem do Unii Europejskiej. W ten sposób chcemy pokazać, jak po połączeniu może wyglądać finansowanie inwestycji w sołectwach. To nasza oferta – tłumaczy prezydent Janusz Kubicki. – Chcemy, żeby w ramach Funduszu Integracyjnego, dodatkowe pieniądze od ministra finansów trafiły do gminy Zielona Góra. Do każdego sołectwa, proporcjonalnie do liczby mieszkańców.
Pieniądze mają pochodzić, zgodnie z prawem, ze zwiększonego o 5 proc. udziału w podatkach PIT, które płaci każdy Polak. To poważna część dochodów każdej gminy. Z szacunkowych obliczeń wynika, że do 2019 r. możemy otrzymać dodatkowo ok. 100 mln zł.
Żeby przekonać mieszkańców gminy, że to nie mrzonki i opowiadanie bajek, pilotażowy Fundusz Integracyjny ruszył już w tym roku. Do podziału jest 3 mln zł z budżetu miasta. Gdyby już teraz doszło do połączenia do dyspozycji byłoby aż 16 mln zł.
Zakończyły się właśnie zebrania wiejskie, podczas których mieszkańcy decydowali, na co wydać pieniądze z FI.
Decyzje zapadły już w Zawadzie i Łężycy, które zamknęły cykl spotkań.
Zawada - 280,9 tys. zł
Decyzja zapadła 12 marca. Fundusz Integracyjny został przeznaczony na:
30 tys. zł trafi na budowę chodnika przy ul. Zielonogórskiej,
50 tys. zł na remont chodnika przy ul. Szkolnej,
200 tys. zł na uaktualnienie projektu budowy placu rekreacyjno-sportowego przy ul. Sportowej oraz rozpoczęcie realizacji tego przedsięwzięcia.
Łężyca - 297,4 tys. zł
Decyzja zapadła 8 marca. Fundusz Integracyjny został przeznaczony na jedno zadanie:
- dofinansowanie budowy kompleksu boisk sportowych - 297,4 tys. zł
Barcikowice - 31,9 tys. zł
Decyzja zapadła 5 marca. Fundusz Integracyjny został przeznaczony na jedno zadanie:
- budowa drogi z Barcikowic do Barcikowic Małych - 31,9 tys. zł
Jelenieów - 29,5 tys. zł
Decyzja zapadła 4 marca. Fundusz Integracyjny został przeznaczony na jedno zadanie:
- budowa chodnika wzdłuż drogi powiatowej - 29,5 tys. zł
Jarogniewice - 52,4 tys. zł
Decyzja zapadła 2 marca. Fundusz Integracyjny został przeznaczony na jedno zadanie:
- wybrukowanie okolic przystanku autobusowego - 52,4 tys. zł
Ługowo - 17,5 tys. zł
Decyzja zapadła 26 lutego. Fundusz Integracyjny został przeznaczony na jedno zadanie:
- altana integracyjna naplacu festynowym - 17,5 tys. zł
Sucha - 48,9 tys. zł
Decyzja zapadła 25 lutego. Fundusz Integracyjny został przeznaczony na jedno zadanie:
- chodnik wzdłuz drogi powiatowej
Racula - 377,8 tys. zł
Decyzja zapadła 22 lutego. Fundusz Integracyjny został przeznaczony na dwa zadania:
- remont świetlicy - 355,7 tys. zł
- monitoring - 22 tys. zł
Nowy Kisielin - 198,6 tys. zł
Decyzja zapadła 21 lutego. Fundusz Integracyjny został przeznaczony na kilka zadań:
- biblioteka z punktem bibliotecznym - 50 tys. zł
- wyposażenie kuchni w świetlicy - 14 tys. zł
- klimatyzacja - 19 tys. zł
- budowa placu - 35 tys. zł
Krępa - 115,1 tys. zł
Decyzja zapadła 21 lutego. Fundusz Integracyjny został przeznaczony na jedno zadanie:
- budowę placu wiejskiego
Kiełpin - 23,7 tys. zł
Decyzja zapadła 20 lutego. Fundusz Integracyjny został przeznaczony na jedno zadanie:
- remont chodnika wzdłuż drogi powiatowej
Stary Kisielin - 283,1 tys. zł
Decyzja zapadła 19 lutego. Fundusz Integracyjny został przeznaczony na dwa zadania:
- budowa świetlicy
- rozbudowa garażu przy remizie.
Drzonków - 251,5 tys. zł
Decyzja zapadła 19 lutego. Fundusz Integracyjny został przeznaczony na kilka zadań:
- oświetlenie os. Eden, pierwszy etap – 130 tys. zł (podczas zebrania nikt ni potrafił określić, o które ulice chodzi).
- modernizacja kapliczki i otoczenia – 45 tys. zł
- dwa duże namioty – 5 tys. zł
- plac zabaw – pozostałe pieniądze – 56,5 tys. zł plus ewentualne oszczędności z przetargów.
Ochla – 311 tys. zł
Decyzja zapadła 18 lutego. Mieszkańcy wybrali jedno zadanie:
- rewitalizacja zabytkowego parku.
Przylep – 490 tys. zł
Decyzja zapadła 15 lutego. Mieszkańcy wybrali jedno zadanie:
- remont ul. Turystycznej lub Robotniczej.
Zatonie – 111,7 tys. zł
Decyzja zapadłą 11 lutego. Mieszkańcy wybrali jedno zadanie:
- remont dachu zabytkowej świetlicy.
Jany – 67,8 tys. zł
Decyzja zapadła 6 lutego. Fundusz Integracyjny został przeznaczony na kilka zadań:
- dofinasowanie budowy chodnika – 30 tys. zł
- wkład własny do projektów z Lokalnej Grupy Działania na ogrodzenie cmentarza – 4 tys. zł i kupno trzech namiotów – 3 tys. zł,
- wykonanie dokumentacji remontu remizy – 10 tys. zł,
- kupno sprzętu nagłaśniającego do organizacji imprez – 20 tys. zł,
- trampolina dla dzieci – 800 zł.
(tc)