Pociągi pojadą po nowemu
– Dla samej Zielonej Góry niewiele – uspokaja Radosław Śledziński z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe. Ale w całym kraju PKP prowadzi dziś aż 220 modernizacji za prawie 70 mln zł. W tym gronie jest stacja Zielona Góra Główna. - Tu podróżni korzystają już z komfortowych peronów i z rozbudowanego przejścia podziemnego. Wkrótce przebudowane platformy zostaną zadaszone – zapowiada przedstawiciel PKP. Ta przebudowa nie spowoduje komplikacji. Natomiast w związku z pracami prowadzonymi przy wiadukcie na ul. Batorego, od 9 czerwca pociągi tymczasowo nie będą zatrzymywać się przy peronie nr 1a. Do dyspozycji podróżnych pozostaną pozostałe, już zmodernizowane perony.
Zapowiadane zmiany w rozkładzie jazdy pociągów mają usprawnić ich ruch podczas trwania prac modernizacyjnych, ale też uwzględniają te, które dopiero są planowane. I tak od 1 do 12 lipca będzie remontowany przejazd kolejowo-drogowy w Letnicy, więc między Zieloną Górą a Nowogrodem Osiedle uruchomiona zostanie autobusowa komunikacja zastępcza.
Nowy rozkład jazdy obowiązywać ma tylko do 31 sierpnia. A już we wrześniu kolejna niespodzianka: montaż nowoczesnych urządzeń sterowania ruchem między Poznaniem a Opalenicą. - Prace nie ograniczą liczby połączeń, uwzględni je kolejna korekta rozkładu jazdy - zapewnia R. Śledziński. Już wiadomo, że „ciuchcie” na odcinku Poznań – Opalenica od września mają pomknąć tylko po jednym torze.
(el)