Kolejny inwestor zbuduje magazyn
Chodzi o hektarową działkę przy skrzyżowaniu ul. Syrkiewicza z obwodnicą Nowego Kisielina. Po drugiej stronie ulicy kończy się budowa laboratoriów uniwersyteckich. Uruchomione zostaną na przełomie kwietnia i maja.
– Postawimy tu nowoczesny magazyn o powierzchni ok. 1.300 mkw. i biura o pow. ok. 300 mkw. Wbicie łopaty planujemy w maju. Inwestycja powinna ruszyć na początku 2015 r. – mówi Rafał Krępa, prezes BWK Logistic. To spółka córka zielonogórskiej firmy Biuro Plus. – Na początek, będziemy zajmować się głównie materiałami biurowymi na potrzeby Biura Plus. Jednak będziemy też prowadzić działalność usługową dla innych firm, które nie mają magazynów.
Inwestycja ma kosztować 4 mln zł. To program minimum, bo na działce jest miejsce na kolejne hale. W magazynie początkowo znajdzie pracę 16 osób, docelowo 30. W biurach powstanie też call center, który będzie działał w imieniu innych firm. Tu będzie praca dla pięciu osób, a docelowo nawet dla 50.
W magazynie zostanie zastosowane unikatowe oprogramowanie, napisane przez naukowców z Uniwersytetu Wrocławskiego, podpowiadające jaką drogę ma wybrać magazynier, by jak najefektywniej dostarczyć towar z półek do pakowania.
Czy będą następni inwestorzy? – Cały czas prowadzimy rozmowy. Wkrótce ogłosimy przetarg na sąsiednią działkę – wiceprezydent Dariusz Lesicki jest bardzo ostrożny w zapowiedziach. W pamięci ma wielkie firmy, które w ostatniej chwili wybierały inne lokalizacje. Również dlatego, że park w Nowym Kisielinie wciąż jest budowany.
W przyszłym tygodniu zakończy się przetarg na uzbrojenie terenu po drugiej stronie obwodnicy Nowego Kisielina, metodą zaprojektuj i zbuduj. Miasto przeznaczyło na ten cel 12 mln zł.
- Liczymy na wsparcie marszałka. Napisaliśmy odpowiedni projekt o dofinansowanie z Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego. Może ono wynieść 50 proc. inwestycji – mówi wiceprezydent Krzysztof Kaliszuk. O dołożenie się do tej inwestycji, prezydent Janusz Kubicki apelował również do radnych gminy i starosty.
- Planujemy wybudowanie 2,8 km dróg, dzięki którym będzie dobry dostęp do terenów wzdłuż linii kolejowej oraz na wprost budynków uniwersyteckich – wyjaśnia Paweł Urbański, dyrektor Departamentu Inwestycji Miejskich i Zarządzania Drogami. Do tego dojdzie sieć wodociągowa, kanalizacja, oświetlenie i chodniki. Czas wykonania – początek 2015 r.
W ramach tej inwestycji, zaplanowano również wybudowanie na końcu parku peronu kolejowego, na którym zatrzymywałyby się szynobusy i pociągi dowożące ludzi do pracy.
(tc)